Style guide for Party media (1)

The article states that the name “Xinhuashe” (新华社) was adopted “after the 1949 revolution.” Two problems with this. First, the name Xinhuashe was used from 1937 when the CCP moved to Yan’an (after the Xi’an Incident). Second, officially there was no “revolution” in 1949, only the “establishment of the PRC” (建国).

Thomas Kampen <tk1893@yahoo.com>

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *